søndag 16. april 2023

Det går sakte fremover


Det er skikkelig grått og trist ute i hagen nå. Jeg må bare minne meg selv på at værmeldingen sier mange varmegrader om noen få dager. Og at påskeliljene er på vei opp og krokusene, selv om halvparten bare kom opp, allerede er oppe og blir flere til neste år. Jeg hadde store forventninger til vårhagen. Bugnende rabatter med masse tulipaner og påskeliljer. Nesten ingenting av deg jeg plantet er oppe enda. Jeg tipper at halvparten ble spist opp av rådyr. En rev kom og gravde opp bokashi der hvor jeg allerede hadde sådd masse reddiker, ruccola og salat. Ingenting har blitt slik som forventet denne våren. Men sånn må man regne med når man er hage-newbie. 

På den positive siden har kjøkkenhagen fått hele fem nye pallekarmer i dag (jeg kjenner det i ryggen, for å si det sånn!). Vi har fått tak i brukte hagemøbler, fra et hyggelig par som bor på Sokna og som ville levere det til oss. Og som enda et plaster på såret fikk jeg en ny, flott bukett fra franskmannen. Håper nellikene holder seg like lenge som de jeg fikk sist gang. Og så håper du har det bra og har hatt en herlig helg! 

2 kommentarer:

  1. Takk for kommentar på bloggen min, og jeg skal legge deg i min bloggliste. Alltid hyggelig med nye hagebloggere. Så lite snø du har da!
    Pallekarmer er kjekt å ha i hagen ja.
    Nydelige nelliker!

    SvarSlett
  2. Så koselig du kom innom her :) Snøen har tatt sin tid, men nå vil jeg si at den er så og si borte. Nå begynner til og med tulipanene å titte frem!

    SvarSlett