onsdag 15. mars 2023

Små hverdagsgleder

Mandagens utsikt fra hjemmekontoret. 

Mandagens utsikt fra kjøkkenet. 
Når man får med snøfnugg på et mobilbilde, da snør det godt. 

Disse nellikene som var i buketten jeg fikk av min kjære har holdt usedvanlig lenge. 


Er godt i gang med "Syv meninger med livet" av Thomas Hylland Eriksen. Her er et utdrag fra kapittelet om "Knapphet". Er forøvrig litt usikker på om boka har en rød tråd. Vi får se.

Og så fikk jeg en ny bukett av min kjære i går. Jeg tror han har funnet en favorittblomsterbutikk like ved jobben. Heldige meg! 

Plutselig kom minusgradene tilbake. Hele 13 kuldegrader i dag morges! Men sola var skarp, en slags påskesol, da vi kavet oss igjennom snøen på akebrett på vei til barnehagen. Utpå ettermiddagen begynte snøen for alvor å smelte, asfalten begynte å titte frem og det var lang tyngre å komme seg hjem fra barnehagen med en gutt på akebrett. Jeg mistenker at vi snart får vår årlige mini-flom her i nabolaget.

Mars, du er en litt vimsete måned, du. Litt sånn "all over the place". Litt slik som Susannah McCorkle synger i "Waters of March":


The mystery of life
The steps in the hall
The sound of the wind
And the waterfall

It's the moon floating free
It's the curve of the slope
It's an ant, it's a bee
It's a reason for hope

And the river bank sings
Of the waters of March
It's the promise of spring
It's the joy in your heart

2 kommentarer:

  1. For nokre nydelege blomar! No skal eg innrømme at eg ikkje er særskilt glad i snø, men dei bileta frå heimekontoret med snøen som fell ned, var litt idylliske ;) Vil få ønskje deg ei super helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, er de ikke bare helt nydelige? Enkle men flotte på samme tid :) Det er koselig å sitte inne og kikke på snøen. Ikke fult så koselig å drasse med seg minste mann igjennom slaps noen dager etter. Men nå går det virkelig mot vår! :)

      Slett