søndag 12. mars 2023

Helgero


Bonsoir! Hvordan går det der? For vår del ble helga ble rolig, men litt mer aktiv en vanlig. På fredag fikk vi overnattingsbesøk av en vennefamilie som vi pleier å spille Arkham Horror med. Det er litt ekstra artig for sønnen vår som får en eldre gutt å henge sammen med og som kan vise frem sin kule paljett-genser i morgen-sola.

I går gikk vi vår faste runde ved elva og i dag var vi ute på verandaen og brukte litt tid på å vinterså enda flere frø. Løvemunn, judaspenger, orientvalmue, prydtobakk og sommersolhatt var blant annet det kom i jorda. Snart er det ikke plass på nordsiden av veggen, for her er det fult av stabler med plastbokser med frø. Men det var godt å pludre litt med noe ute. Nå føles det virkelig som vår. Og det føles så bra! 

Ellers har jeg og venninna mi vært på utstilling på det Øde Galleri & Skaperi på Vik. Heidi Kainulainen holdt utstilling med temaet "Lysfenomener i naturen". Hun maler helt fantastiske naturmalerier, inspirert av blant annet Kittelsen. Jeg blir så ivrig når jeg besøker slike utstillinger, men samtidig litt vemodig fordi jeg ikke like lett finner tid og fokus til å male slik lenger. Kanskje jeg skal driste meg til å bli med på ett av Heidi sine malekurs i pinsen. Vi får se. Nå venter en vanlig jobbuke. Selv om jeg gjerne kunne ha tenkt meg å tegne og male litt utover kvelden og natta, så kjenner jeg at det nok vil få uønskede konsekvenser i morgen tidlig. Ønsker deg en god søndagskveld og en fin start på uka!  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar