fredag 10. mars 2023

Hallo fra hjemmekontoret!

boy looking through window
Har hatt mye besøk av sønnen min på hjemmekontoret i det siste. 


Å! Nå er det virkelig lenge siden jeg har hatt en sånn hilsen fra hjemmekontoret. Det betyr vel at ting begynner å bli litt normalt igjen i heimen, etter ukesvis med sjukdom.

Hva er det du ser mest frem til å gjøre i mars? For min del blir det å forkultivere enda flere planter! Snart skal tomatfrøene i jorda og for noen dager siden la jeg inn en bestilling hos tomatprat.no. Jeg kjøpte noen tidlige og søte sorter: Annie's Singapore og Spiridonovskie har fått mye skryt og er sorter jeg skal prøve i år. Og så bestilte jeg Brad's Atomic Grape, en liten joker, med masse farge og krydret smak.

Om ei uke håper jeg at min barndomsvenninne er på besøk og at vi gjør noe vi får energi av begge to: nemlig å tegne sammen! Utover det, er det en liten kulturell begivenhet som venter meg og franskmannen i mars: vi skal på Nils Frahm konsert! Gjett om vi gleder oss! Vi er skikkelig fans. Er du glad i klassisk musikk, eller ambient, eller begge deler og ikke har hørt om Nils Frahm før, så sjekk ut opptaket av denne live konserten. Jeg vil tro at det er musikk du kan like!

I det siste kom jeg over dette YouTube klippet om kunstig intelligens, som var del av Last Week Tonight for en ukes tid siden. Jeg er vel en av de som kjenner på skrekken av at AI tar over alt for oss. Desto mer teknologien beveger seg i den retningen, desto mindre har jeg lyst til å være med på det. Jeg har rett og slett litt AI-angst. Jeg synes det klippet forklarer godt hvordan AI holder på å endre samfunnet vårt radikalt, hvordan det kan gjøre livene våres bedre, men også hva vi må passe på. Jeg sitter igjen med litt mer forståelse og følelse av kontroll. 

Da er det tid for å fortsette på oppgavene mine for dagen. Skal du noe spennende i helga og i resten av mars måned? Det skal jo fortsatt være så kaldt noen dager fremover nå. Men så skal det snu og bli mer vårlig igjen. Krysser fingrene for det. Ønsker deg en helt herlig helg!

Woman Reading, 1890. Jacques-Émile Blanche

2 kommentarer:

  1. Konsertar er alltid gode opplevingar, me var på ein seinast i går :) Kan ikkje skryte på oss for mange planar i mars, men eg var jo i Oslo førre helg på musikaltur. Elles håper eg på meir vår og mindre snø, tihi. For det har komme litt snø her i byen dei siste dagane. Og så høyrest det kjempekoseleg ut å få besøk av ei barndomsveninne, å gjere noko slik som teikning i lag er avslappande :) Liten fredagsklem frå meg til deg ♥

    SvarSlett
  2. Osloturen din så ut som om den kunne ha fylt hele mars-måneden min med planer :) Hehe. Her skjer det pent lite, så vi må feire ting litt utenom det vanlige. Vi har akkurat fått snø igjen også! Massevis! Selv om det jo er litt annerledes når du bor i Stavanger og faktisk har ordentlig vår i mars ;) Ønsker deg en herlig dag, Silje!

    SvarSlett