torsdag 5. januar 2023

Hallo fra hjemmekontoret!

Etter planen så skulle ikke dette bli en hjemmekontordag, men nå var innkjørselen vår såpass nedsnødd at jeg måtte ha stått opp en time tidligere for å måke snø slik at jeg kunne kjøre ut bilen. Valget falt derfor enkelt på hjemmekontor i dag. Det er så godt når man kan!


I går tok jeg meg fri. Jeg brukte så å si hele dagen på å planlegge hagen 2023. Jeg sorterte frøene jeg hadde høstet, kategoriserte de og mengder med andre, nye frøposer etter månedene de skal sås og lagde meg rett og slett en plan. Til tider blir jeg fortsatt ganske overvelda av alt jeg ønsker å få til. Jeg kjenner fortsatt at jeg ikke helt vet hva jeg holder på med. Men jeg håper prosessen skal bli artig og enda mer læringsrik enn i fjor. Tenk på den dagen når pallekarmene viser tegn til liv! Jeg gleder meg man kan dra en tur til favorittgartneriet og kjøpe planter og til de dagene man bare kan sette meg på plenen og beundre georginene. 

Gårsdagens frøkaos og snøkaos.

Jeg har innsett at jeg har massevis av Zinnia av typen "Swirling fun" med rosa, lys gul og hvitt i ulike spennende blandinger. Og mye valmuer i ulike sorter. Og ringblomst i en fin fargemix. Jeg skal gi bort en del, men får nok en del til overs. Skulle du ønske deg noen av det, send meg en melding her i kommentarfeltet, så kan jeg sende deg noe. Dette blir min lille, uoffisielle giveaway til den som er interessert og som tilfeldigvis er innom her. 

Neste steg blir å forberede pallekarmene og noen plastbokser til vintersåing, vekstlys og hyller inne. Det må mye graving i snøen til. To be continued! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar