mandag 2. januar 2023

Januarparfymen: Curious - Britney Spears

Litt overrasket over valget av januarparfymen? Jeg er vel litt overrasket over meg selv, og at jeg faktisk liker den godt nok til å gi den et innlegg som månedsparfyme. Men det fortjener den.


Curious er komponert av Claude Dir, et ikon av en parfymedesigner som også står bak en rekke unike nisjeparfymer og flere kommersielle «hits». Curious lukter mest av pære og magnolia, noe som ikke høres ut som en uvanlig kombinasjon kanskje, men denne her har noen friske, akvatiske undertoner som gjør den ganske unik. Den minner meg om min venninne som jeg var mye sammen med da vi var unge, men likevel gamle nok til parfymer. 

Parfymen har endret seg noe siden venninna mi hadde parfymen, men jeg setter fortsatt pris på den som er til salgs i dag. Når man går med den får man følelsen av at hele verden rundt er uskyldig, åpen, drømmende, men at man samtidig er beskyttet og velkommen. Jeg vet det høres ut som en helt merkelig kombo. Men den er slik for meg. Det er en parfyme som rett og slett gjør meg lykkelig. Og den passer så godt til en ny start, et nytt år. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar