torsdag 29. juni 2023

I hjertet mitt nå

Jeg har ikke fått skrevet om alle de fine øyeblikkene jeg har hatt i juni så langt. Vi har jo egentlig gjort mye fint, men tiden har ikke strukket til for å tenke igjennom og ta vare på øyeblikkene via ord og kamera.


Vi har vært hos gode naboer i bursdag, og skravlet om hager. Jeg har besøkt min venninne som flyttet inn i ny leilighet i Bjørvika. Vi har vært på Røsholmstranda og badet. Funnet sukkererter og modne jordbær hver dag. Sett hvordan magnoliaen jeg alltid har drømt om å ha i hagen, endelig blomstret. For den er visst av typen som blomstrer sent.


De beste øyeblikkene er når man får til å være 100% til stede. Jeg mener at det er en kunst å få det til. Når man har akkurat passe med aktiviteter, når man ikke må stresse over hva man skal gjøre om en time eller om en dag, da kan man nyte sekundene sammen. Jeg tror det er en forskjell fra da jeg var i byen. Jeg har egentlig rømt litt når vi flyttet hit. Det har vært en deilig form for rømning. Også for resten av familien tror jeg. På privaten har vi det så fint. (Myggen på Helgelandsmoen er kanskje det eneste vi kunne vært foruten).

Og det står jo i sterk kontrast til jobblivet mitt. Jeg sliter med det å sitte på hjemmekontor med et prosjekt hvor jeg har veldig lite autonomi. Jeg prøver å se for meg hvordan jeg kunne endret på ting for å få oss til å jobbe annerledes, men jeg klarer ikke å se for meg hvordan eller om det skulle hjelpe. Hvordan kunnskapen min kan komme til nytte i prosjektet. Det værste med å være utbrent akkurat nå er vel at jeg ikke har mange andre oppdrag å gå til. Slik er det å freelance. I dag føler jeg meg relativt bra, fordi jeg vet at det er helg og jeg vet at jeg har startet prosessen med å finne en fast jobb. Denne gangen skal jeg prøve å være ærlig med med selv på alle måter, bruke magefølelsen mer og ta meg god tid. Frem til jeg faktisk får den jobben, må jeg belage meg på å holde ut i oppdraget en stund til. Det blir en utfordring, men med en god sommerferie så håper jeg at jeg får nok energi til det. Håper ellers du har det bra, at du nyter sommeren og at vi ses igjen her snart!

1 kommentar:

  1. Å prøve å ta vare på augneblinka, det er ikkje berre berre, men det er så viktig. Takk for at du deler nokre tankar her på bloggen, eg trur me er fleire som kan kjenne oss igjen. Ønskjer deg ei god sommar, fine deg! :D

    SvarSlett