mandag 22. mai 2023

Mai hos blåstugu

Det er så lett å bli oppslukt med hagearbeid om dagen. Jeg har knapt fått tid til annet. Derfor blir det et kort innlegg i dag også. Jeg har brukt kameraet mitt litt innimellom graving, planting og luking. Det er nye bed på vei i hagen og grønnsakshagen begynner å få bugnende pallekarmer. I noen av de andre har frøene så vidt begynt å spire. 

Tulipanene briljerer. Jeg prøver å nyte de selv om jeg for det meste er på farta. De fleste av disse er darwin-hybrider, tulipaner som bør spre seg og komme igjen år etter år. Se på de vakre sjatteringene! 


Kanskje jeg får en vår neste år hvor jeg ikke gjør så mye og hvor jeg virkelig kan nyte de. Jeg håper å roe ting litt ned etter denne sommeren. Men når jeg sier det til franskmannen så trekker han på smilebåndene. 


17.mai hadde vi min barndomsvenninne I på besøk. Det er så hyggelig å være sammen og så kom hun også med den nydeligste buketter. Blomster ute og blomster inne. Dette er livet! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar