søndag 7. mai 2023

Dette skal bli et tomatår!

Hei igjen! Nå har det skjedd en del siden sist! I hagen så klart. For det er der jeg befinner meg 80% av tiden jeg har til overs. Jeg har endelig klart å få på plass det viktigste prosjektet i hagen for i år: nemlig å få opp drivhus til varme grønnsaksvekster som tomat , paprika, agurk etc. (Dette skal bli et ordentlig tomat-år!) Jeg startet med hageavfall i bånn av plantekassene. Så la jeg lag med løv og bokashi og dekket til med en del papir for å hindre uvedkommende gjester. Så ble det lagt kugjødsel og organisk produsert plantejord på toppen, den beste jeg fikk tak i på Obs! Bygg. Forventningene er mildt sagt skyhøye! 

Til slutt monterte jeg drivhusene som jeg fant til en grei pris. Egentlig skulle jeg ønske at jeg kunne ha betalt litt mer og at kvaliteten på plastduken var hakket bedre. Jeg ser at den holder på å revne i sømmene ved glidelåsen allerede. Men jeg håper at jeg i det minste skal klare å reparere de hvis noe skulle skje. 

Hagemøblene er for øyeblikket kun brukt til kaffepauser, de dagene jeg jobber i hagen. Det er litt rart for meg å bare slappe av der, for jeg har liksom blitt så vant til at jeg hele tiden har noe å gjøre når jeg er ute. Men til sommeren ser jeg for meg at jeg kan sitte der med en god bok og beundre blomstrene. Snart skal georginer, sinnia (har fått helt sinnia-dilla i år) , kosmos, blodbeger etc ut i blomsterbedene. Og forhåpentligvis får jeg til en tur til Hesleberg gartneri i år også. Mer om det snart!

2 kommentarer:

  1. Det kommer nok til å bli en flott avling med tomater hos deg i sommer. Dessverre er nok kvalitetet på sånne plastdrivhus dårlig ja. Men hvis du får reparert dem hvis skader oppstår kan det jo gå bra. Jeg har opp i gjennom årene kjøpt mange planter hos Hesleberg. Fantastisk sted og service!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det håper jeg på, Marit! Og jeg gleder meg veldig til Hesleberg. Kanskje det blir en årlig tradisjon å dra dit i mai :D

      Slett