mandag 3. april 2023

Altfor mye fint hos "Ganske fint"




På fredag var jeg i Hønefoss en tur for å levere bilen på verksted. Jeg ruslet bort til "Ganske fint" for å se etter påskepynt. Det er en ordentlig fin brukthandel i Hønefoss som jeg elsker å rusle rundt i og se på alle de fine tingene. Jeg tror enda jeg ikke har sett en så fin brukthandel med så mye variert, men samtidig fint, på ett og samme sted. Alt er pent presentert og det er mye å se på. Sist jul kjøpte jeg bestikkholdere utformet som katter, og gaver til flere i familien her. Og jeg vet hvor farlig det er å gå inn, jeg finner jo alltid noe som jeg har lyst på. 


Denne gangen var intet unntak. Jeg endte opp med en fransk te-kopp som passet så godt til skapet og resten av servisene våre, en nydelig, gammeldags kurv til blant annet sopp-sanking, og en indigo keramikkpotte som jeg tror kan passe ute på sommeren. Aner ikke om den er frostfri, men den kostet så lite at jeg skal prøve å ha den ute om vinteren. 

Når jeg handler brukt er jeg faktisk litt mer villig til å betale litt ekstra for det, og kjøpe litt mer når jeg først finner flere ting jeg liker. Kanskje det bare er meg, men jeg synes det er helt greit å legge igjen en del penger hos en liten, lokal bedrift som holder på med gjenbruk.

4 kommentarer:

  1. Slike bruktbutikkar, eg elskar dei! Var innom ein antikk- og bruktbutikk på Jørpeland no i påska. Som regel køyrer me forbi på dagar der det ikkje er ope, men då me var nede i sentrum og handla litt mat påskeaftan, var det jaggu meg ope dør. Så mykje bra og fint der inne, sukk – skjønner godt at du fann noko i den butikken med alt det fine som synest på bileta ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant? De er som rene godtebutikker for min del! (Tenker allerede at jeg må ta en tur tilbake snart og se nærmere på ting.)

      Slett
  2. For en søt liten butikk! Godt å se at det er flere som ikke klarer å gå forbi søte kopper. Og den kurven! Er på utkikk etter noe lignende til å sange ting fra hagen i. Nå kjente jeg på en plutselig trang til enda et bruktbutikk-raid gitt.. ;) God helg til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant den kurven var søt? Jeg vurderte om jeg egentlig hadde behov for den. Men altså, jeg kunne jo ikke gå forbi den uten å ta den med meg! :) Ja, til flere bruktbutikkraid og flere videoer om det. Synes den var så inspirerende den videoen du la ut sist :)

      Slett