søndag 26. mars 2023

Ei tåkete uke


Hei igjen! Hvordan har du det om våren? Er du slik som meg at du er sliten av å vente, men nå bare holder ut? Sjekker du yr.no hver time og håper at sola titter frem og temperaturen stiger? Drømmer du om blomster? 

Slutten av mars og begynnelsen av april skal bli kald. Her setter tåka inn når temperaturen brått skifter fra varmt til kaldt. Det er så vakkert. Spesielt på vei til jobb, og på vei hjem som jeg har bilder av over. Jeg begynner å like pendlinga til Oslo. Den stille stunden for meg selv. Også har jeg blitt så vant til å lese på bussen at jeg snart ikke blir bilsyk! Silje har forresten også noen nydelige bilder av pendlerturene og togturene sine på bloggen sin. Og en video! De får meg til å drømme meg bort til dagene jeg pendlet mellom Bergen og Oslo. Det var ikke morsomt å være borte fra min daværende kjæreste, men selve reisen gjør meg nesten nostalgisk. Jeg kan den utenatt. Den gradvise stigningen oppover mot fjellandskapet, over snøkledde Finse og ned i de vakre dalene. Skulle ønske jeg hadde nytt det enda mer! 

Siste bilde er av min barndomsvenninne som kom en tur på besøk i forrige uke. Som jeg savner tegnekveldene våre, I!

1 kommentar:

  1. Tåke, teiknekveldar og togturar ♥ For tåke kan vere fint (sjølv om eg absolutt håper på meir vår og lyse dagar), besøk av ei barndomsveninne er alltid like velkomment, og takk for at du deler eit par av mine, etter kvart ganske mange, toginnlegg. Får så roa av sitje på tog, lese og berre titte ut og sjå landskapet fyke forbi :) Ønskjer deg ei flott veke ♥

    SvarSlett