onsdag 22. mars 2023

Den som leter...

Den som leter, finner fine ting i trauste mars måned også. For eksempel: det vakre lyset i isen som smelter ved Vik, et sted langs pendlerveien min. 

Dette trollske treet foran Jakob Kirke. 

Det at folk lar lyktene i Markveien henge, til tross for at det er vår.
 
Tåken på den lille øya ved Storelva.  

Denne vakre strukturen i barken på ei gammal bjørk. Små regndråper som glinser. Både på grenene til bjørka, og på nålene til en tuja. 

Kameraet mitt har vært mye med meg i det siste. Det minner meg så om da jeg var student i Bergen. Da var kameraet mitt med meg overalt. Under regnjakka, i sekken med regntrekk på, i plastposer på vei til butikken. Det ble ordentlig brukt og jeg hadde veldig mye glede av å bruke det. Det kameraet jeg har nå har dessverre samlet en del støv på hylla her hjemme (selv om det sikkert mye bedre enn det forrige.) Så det prøver jeg å endre på! 

1 kommentar:

  1. Du treff spikaren på hovudet: eg var også betre på å bruke kameraet meir før. Strukturen og mønsteret på trestamma, det store, trolske treet og regndropane, små og samstundes fine kvardagsgleder :D

    SvarSlett