fredag 3. februar 2023

Februarparfymen: Bois D’Hadrien av Annick Goutal

I år er februarparfymen en ny parfyme: Bois D’Hadrien av Annick Goutal. 

Jeg har et utrolig sentimentalt forhold til Goutal parfymene. For mange år siden bestilte jeg parfymeprøver fra Gimle Parfymeri og brukte de i mye studietiden. Goutal parfymene minner meg om min tidligere kjærestes hybel på Bislett, sene ettermiddager på Nasjonalbiblioteket og gåturer igjennom Slottsparken. Og det er jo litt vanskelig å ikke tenke på han også. Men sånn er det jo med parfymer. De vekker minner.

Bois D’Hadrien er liksom akkurat forskjellig nok fra den originale Nuit D’Hadrien som jeg da testet, men den har fortsatt Goutal sin signatur i bakgrunnen: søtlig sedertre og røkelse. Du finner jo disse notene i andre parfymer også, men av en eller annen grunn er de mer "Goutal"-aktige her. Det er en deilig parfyme som sikkert passer enhver vintermåned, men spesielt nå som det bare gjelder å holde ut vinteren litt til. Så vakker og varmende!  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar