søndag 12. februar 2023

Blått og kvitt

Jeg deler egentlig pent lite fra heimen og det er jo fordi vi har det ganske så rotete store deler av tida. Jeg er for så vidt ganske ryddig av meg, men når jeg ikke orker å være husets ryddeoffiser så sklir det dessverre ut. Hehe! Ambisjonene for et ryddigere hjem får vente til småbarnsårene er ferdig. 

Uansett. Tilbake til tema. Hvitt og blått! Jeg har jo en skikkelig forkjærlighet for alt som er i den fargekomboen og har opp igjennom årene klart å bevisst (og noen ganger ubevisst) samle på meg flere fine ting. For eksempel: 

Et sengeteppe som jeg må ha kjøpt for minst ti år siden på salg, hos Indiska. Og som fortsatt ser så stilig ut. Synes det er så fint med sånne som har et veldig forseggjort mønster på begge sider.

Denne nydelige lysestaken fra Royal Copenhagen. Kjøpt brukt på Finn. Se de fine håndmalte blomstene! 

Dette fine fatet jeg tok med meg fra ferie i Toscana med min barndomsvenninne i 2016.

Alfred Meakin serviset som jeg kjøpte brukt av en i Tyrifjorden. (Det ser litt mer turkis ut her, men ser veldig blått ut for meg ellers.)


Salt og pepperbøsser jeg kjøpte for 50 kr tilsammen på en Blå Kors butikk, og en nydelig metallboks til te som jeg fant på Fretex for mange år tilbake. Førstnevnte har riktignok flere farger også, men også den komboen synes jeg er fin!


Og denne kakeboksen jeg kjøpte av ei dame på Finn, og som tar seg ekstra godt ut på det fine marmorfatet jeg fikk av mamma. 

Jeg har flere ting enn dette også, men disse er favorittene. Hvitt og blått er en så lekker og tidløs kombinasjon. Har du noen farger eller fargekombinasjoner som du du trekkes mot? 

2 kommentarer:

  1. Tidløs er virkelig ordet! Og jeg er også veldig glad i kombinasjonen blått og hvitt. Spesielt kopper og kar i stråmønster. De fra Royal Copenhagen er favoritten, men Porsgrund Porselen kommer som en god nummer to. Her falt jeg litt ekstra for den lyseste siden av sengeteppet og kakeboksen. Og ekstra digg er det å kunne finne sånne skatter brukt ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, ja! Porsgrund Porselen har så mye vakkert. Har en gammel mugge med noen brun-rosa blomster på som jeg bare elsker fra PP. Vurderer nesten om jeg skal kjøpe en annen i samme serie, men nå begynner jeg snart å mangle plass på kjøkkenet :)

      Slett