onsdag 25. januar 2023

Moen i tåka





Tåka fra kjøkkenvinduet.

I går prøvde jeg å ta bilder av det vakre vinterlandskapet, da jeg tok bussen over Sollihøgda. Ofte tenker jeg hvor koselig man kunne ha bodd andre steder langs pendlerveien min. Nærmere Nordmarka eller Tyrifjorden. Men samtidig har jeg blitt så glad i stedet hvor vi bor, lille Moen.

Og i dag, da jeg skulle levere I i barnehagen, hadde tåken lagt seg over dalen og de høye trærne ved barnehagens uteplass stod majestetisk mot den rosa soloppgangen. Det er så mange slike øyeblikk her, uforglemmelige solnedganger og soloppganger som jeg aldri ser andre steder. Og fremover får vi nok flere av disse vakre morgenene. For nå går det faktisk mot vår.

2 kommentarer:

  1. For eit vinterlandskap! Blir ikkje slik her i byen, men likevel fint å sjå det på bileta dine :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Sånn er det på landet ser du! Her må vi fråtse i all gratis "underholdning" vi har. Og det går for det meste i snø-kledde skoger, trær i blomst og solnedganger. Men det er virkelig vakkert. Og bildene fanger liksom ikke alt heller... men det er bedre enn ingenting!

      Slett