fredag 13. januar 2023

Hallo fra hjemmekontoret!

Hei igjen! Nå er jeg på plass på hjemmekontoret som hver fredag. Kaffen er drukket og møtene er booket. Nå er vi jo litt uti januar, og i det siste har jeg gjort sånne typiske ting som som jeg pleier å gjøre på nyåret:

1. Byttet ut parfymene på soverommet med de parfymene jeg pleier å bruke i løpet av senvinteren. Britney er selvsagt med, som hver januar.

2. Bestilt årets første staude. Og gjett hvilken? Den herlige "Chocolate Shugun" Astilbe som jeg har vært på jakt etter lenge. Den dukket plutselig opp i nettbutikken til Solheim gartneri. Lykke!

3. Fått ordnet barnevakt til vi skal på Nils Frahm konsert i mars. Altså, det er vel første gang jeg har vært så tidlig ute med noe. Men jeg gleder meg altså så mye til å se Nils Frahm. B og jeg har sett konserten hans som er ute på Mubi om og om igjen, og bare gledet oss til det blir vår tur til å se han live i mars. 

4. Kjøpt meg en bunke med bøker fra Tronsmo. Jeg var i utgangspunktet på utkikk etter en spesifikk bok, nemlig "Lost & Found" av Kathryn Shultz som ble varmt anbefalt her. I stedet gikk jeg fra butikken med Thomas Hylland Eriksen sin nyeste bok, en bok om Japan, en veldig appelerenede diktsamling og et oppslagsverk om farger. Jeg kunne sikkert ha kjøpt en hel pose med bøker til. Men et sted må jo grensen gå (eller?)... 


Men det er så mange fine og spennende bøker der ute!

5. Funnet ut hvilken familieplanlegger og almanakk jeg skal bestille. Det er liksom ikke noe bedre enn å starte året med helt ny almanakk og planlegger. Og det trengs her i heimen. Vi er desverre ikke de beste på å verken planlegge, eller å huske planene utenatt. 

Fredagene går så fort, synes jeg. Jeg pleier å ha ganske mange møter og oppgaver å få gjort. I helga har jeg lyst til å bake og gå tur med B og gutten vår. Det er speilglatt og slapsete ute nå, så det blir ikke lange turen, men jeg kjenner at jeg har behov for alt det dagslyset jeg kan få. Jeg føler meg rett og slett utarmet på sollys og vitamin D. Men det er godt å kjenne på at dagene blir ørlitte lengre. God helg! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar