mandag 7. november 2022

Senhøst

 Et det noe fint i novemberhagen mon tro? Joda, vi har blant annet…

Massevis av rosenkål. 

Noen potter ved inngangspartiet. Litt usikker på om det gir mening å ha her, men de er litt fine å titte på fra kjøkkenvinduet. Til våren kommer det stemor og krokuser her.

En rose er fortsatt i blomst. Og den har flere bittesmå knopper! 

Gileana trifolata i høstfarger. En staude jeg har klart å dyrke frem selv fra frø!


Den fine høstsola på besøk.

Solnedgangene på Moen. 

Og så et par blinkskudd fra hvordan livet er innendørs om dagen. 



Jeg prøver å bruke spisebordet som tegnebord om kvelden, noe som fungerer ganske dårlig siden vi enda ikke har fått skaffet oss de lampene vi trenger og har lyst på.

Jeg skulle så gjerne ha vist frem mer av heimen, men da skulle jeg jo gjerne hatt det så mye finere, haha…! Sånn blir det når man flytter inn i et nytt hus i småbarnsfasen. Man må prioritere mat, søvn, rene klær, fremfor oppussing, organisering og rydding. Vi skulle gjerne ha leid inn noen til å hjelpe oss med oppussinga, men sånt koster skjorta. Så da må vi gjøre det selv, steg for steg. 

Nå har vi snart holdt på å «flytte inn» i snart ett år, og jeg tror vi kommer til å holde på sånn i noen år til, før vi er fornøyd. Kjenner du deg igjen? Det hjelper i hvert fall veldig at vi har fått innendørsplantene pottet om og tilbake på stuen. Planter løfter alltid stemninga! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar