søndag 18. juni 2023

Nå om dagen

Nå er sommeren her! Litt utrolig at vi allerede er midt i den perioden som alle venter på hele året. Det er så godt, og jeg skulle ønske jeg hadde hatt fred i sjela og ro til å nyte tiden ordentlig. Og ikke minst være mye det stedet jeg elsker mest å være, nemlig hagen!





Men i år ble mai og juni veldig hektiske måneder. I det siste har jeg følt meg skikkelig låst i en jobbsituasjon jeg ikke vil være i. Jeg begynner å spørre meg selv hvordan jeg kom hit, ettersom jeg ble selvstendig konsulent for tre år siden og hele poenget med det jo var at jeg kunne hoppe rundt fra oppdrag til oppdrag og gjøre litt som jeg ønsker og finne ut hva som passet meg. Litt ironisk at jeg nå snart har vært i ett samme oppdraget i 1,5 år, hvor jeg hele tiden har følt at oppdraget ikke har vært riktig, men jeg har fortsatt til tross for alle signalene kroppen min har sendt. Jeg har begynt å stille meg selv mange spørsmål. Vil jeg egentlig holde på med interaksjonsdesign? Hvilken del av designjobben liker jeg? Hvilken ikke?  Hvorfor trekkes jeg i andre retninger enn der hvor jeg står nå? Og: hva ellers skulle jeg ha gjort hvis jeg ikke gjør det jeg gjør nå?

Jeg tror det er slike ting som jeg prøver å finne svarene til om dagen. Nå som prosjektene snart går inn i en roligere fase, så håper jeg på å få en periode hvor jeg kan tilbringe enda mer tid ute, og finne litt rom til å tenke ut en retning videre. Jeg sender i mellomtiden med noen glimt fra juni så langt, og håper det ikke blir for lenge til neste gang vi ses! 

4 kommentarer:

  1. På denne tida for ganske nøyaktig eitt år sidan hadde eg min siste dag i svømmehallen. Tre månadar tidlegare hadde eg sagt opp jobben utan å ha noko anna å gå til nettopp fordi eg over lengre tid hadde kjent at dette er ikkje det eg vil jobbe med. Sliten og lei (særskilt etter alt styret med bookingsystemet som ikkje fungerte under pandemien), men gurimalla så godt det gjorde å ha tatt det valet. Vil berre skrive at eg skjønner deg og sender deg gode, varme klemmar på tampen av denne veka ♥︎

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, så koselig å få den kommentaren! Spesielt nå som jeg har gått glipp av så masse hos deg (leser meg opp nå :) Tror jeg virkelig trengte den. Godt å vite at man ikke er alene om å være så utrolig lei i blant. Er veldig usikker på hvor lenge jeg klarer å fortsette og er kjemperedd for at neste jobb blir samme situasjon... Huff. Men snart er det sommer, og det gir en god tenkepause til å finne ut en ny vei videre. Håper i hvert fall det!

      Slett
  2. Lykke til med å finne ut hva du vil jobbe med fremover! Du burde være mer i hagen ja :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Marit! Det har du helt rett i :)

      Slett