torsdag 27. oktober 2022

Fine ting i oktober (2022)

Bursdag


På bursdagen min lagde franskmannen en deilig bursdagsmiddag og ordnet med en utrolig fin stemning. Lys og gammelt service er alt som skal til! Det ble ravioli og pære-crumble med portvin til. Og så fikk jeg en fin pysjamas som bursdagsgave. 

Den nye kåpa mi


Jeg kan skrive minst ett innlegg om hvor dårlig dagens mote passer høye folk som meg. Men sånn oppsummert: de oversized jakkene som har vært "in" en stund nå, får meg til å se ut som noen har sydd sammen et pledd og en presenning, og tredd det over hodet mitt. Og det skal liksom være fint? (Jeg høres sikkert veldig gammeldags ut som mener at vi må minst fire tiår tilbake for å finne fine klær, men for min figur stemmer det dessverre.) Derfor ble jeg så ivrig da jeg fant denne nydelige kåpa på Finn. Jeg tok sjansen på at den ville passe, og var veldig heldig med størrelsen. Den sitter som støpt! Den er mørkebrun, i varm merinoull av god kvalitet, med en klassisk passform som fremhever midjen. Win, win, win! 

Fotpleie 

I oktober tok jeg livets første fotpleietime med grundig rens, sliping av hel og hele pakka. Det var virkelig på overtid. Opp igjennom årene har jeg utsatt føttene mine for litt av hvert fordi jeg som regel har kjøpt for små sko. Det å akseptere at jeg kanskje må opp i størrelse 41 for at et skopar virkelig skal være behagelig å gå i, har jeg brukt ganske mange år på. Snakk om å ha komplekser for store føtter! I høst skal jeg derfor fokusere på at føttene mine skal få det ekstra bra, kanskje gi de ukentlige bad og skrubb eller kanskje en babyfoot behandling. Føttene er så selvsagte, og noen ganger så lett å overse. Men det er ganske utrolig hvor mye bedre livet kan bli om tar vare på de litt bedre. Hilsen Gamlemor (37)

Hjemmekontor


Dersom jeg ikke hadde hatt muligheten til å jobbe så mye hjemmefra, hadde det nok vært vanskeligere å bo med den pendlerveien jeg har. Høsten er til tider grå, iskald og det er tungt å komme seg opp før kl 7, for å ikke snakke om før kl 6. Da er det helt greit at jeg bare reiser inn til byen et par ganger i uka, og at jeg er hjemme resten av tiden. Og noe av det jeg nyter mest med hjemmekontordager er å sitte ved stuebordet med en kopp kaffi og med utsikt på alle fuglene som besøker epletreet vårt. 

Senhøst i hagen




Selv om senhøsten er en ganske lite inspirerende tid i hagen, så er det nettopp noe deilig med at ting bremser helt ned. Til tider blir jeg nok revet med av alle ideene jeg har. Jeg er jo en sånn type som liker å starte på mange prosjekter på samme tid. Derfor er høsten en god tid for å avlsutte og å være litt mer til stede i det jeg holder på med. Det trenger jeg mer av. Om jeg klarer å huske på det til våren, når nye frø skal sås og nye planter skal kjøpes, er en annen sak. Men akkurat nå er det et fint perspektiv å ta med seg inn mot vinterstid!


Parfymen Tinhare av Le Couvent Maison de Parfum



I motsetning til mange av de parfymene jeg bruker fordi de gir meg fine minner, bruker jeg denne kun fordi den er så sjukt god. Den gjør at jeg konstant lukter på håndleddet mitt og gjør meg, rett og slett i godt humør. Noen parfymer har en vakker balanse mellom tunge, krydrete og søte noter, og det har definitivt denne. Den er passe sterk, ikke for søt, ikke for kjedelig. Bare helt nydelig! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar